2010, so far...

Jag sitter i lägenheten på Nissastigen, lyssnar på musik och mår allmänt bra, jag borde snart knoppa, med tanke på att jag ska upp klockan 5, men det är svårt att sova när man inte är trött.
Jag är ofta uppe i varv, vill göra saker hela tiden och är ständigt på språng och har ofta folk runt mig. Jag vill ha det så, det är då jag mår som bäst. Men utan dessa andrum, när man sitter själv och hinner stanna upp och fundera, så tror jag inte att man skulle uppskatta det höga tempot lika mycket. På grund av att man inte skulle orka.  Det är som sagt inte ofta jag tar mig sånnahär stunder, men det är just i dethär läget som man funderar en del, på allt mellan himmel och jord. Just nu funderar jag på vad som har hänt under 2010. Jag kan bland annat konstatera att jag bott på 5 olika ställen, kanske blir det även fler under året.. även om denna lägenhet passar perfekt.  Från Januari-april bodde jag i Sälen by, hela maj bodde jag i Mora, juni - juli bodde jag hemma i Transtrand, Nu bor jag i Stockholm. Första delen av augusti ( om man "avrundar"  lite) bodde jag i Gubbängen,  och från och med den 19 augusti bor jag i Bagarmossen på Nissastigen.  :)

2010 har hittills varit ett kul, spännande och minst sagt händelserikt år. Jag jobbade vintersäsong för Lindvallen restauranger, på bullans, för tredje året i rad (andra för LRAB) . Jag hade skitkul, jag skulle ljuga om jag sa nåt annat. Det va mycket fest och roliga tillställningar under hela säsongen och jag gillade läget liksom. Det var dock någonting som hände i februari, jag insåg att jag ville göra något annat helt enkelt och jag kände att jag inte behövde luta mej tillbaka på "tryggheten" längre...men först kom jag på att jag ville göra klart en grej hemma, innan jag rörde mig söderut...
 - Samma dag slängde jag iväg jobbansökningar i Stockholm, samma dag tog jag reda på vilket datum "min säsong" va slut, samma dag ringde jag Mora trafikskola och bokade in mej, och fick reda på att jag var välkommen den tredje maj. Jag började från noll och övningskörde ganska intensivt i "nybörjarfasen". Efter ett besök i Falun för halka och teoriprov åkte jag hem och inväntade uppkörningstid. Den sjunde juli var körkortet mitt. :) Men som jag skrev ovan är jag en person som suktar efter tempo och jag kunde väl inte vara hemma och inte göra något medans jag väntade på att det skulle bli den sjunde juli? :) Det kunde inte komma mer lägligt, ett sms från Millan och Rainer... Jag träffade dem och en vecka efter vårt första möte var jag där och hjälpte dem öppna "Millans hörna". Under denna tid hade jag även kontakt med Espresso house i Stockholm, där jag varit på anställningsintervju, och fått jobbet där och då med obestämd start. Detta berättade jag för Millan och Rainer och jag bestämde mej för att åka till Sthlm den 6 augusti (utan att vara säker på när jag skulle få börja jobba samt var). Den 5 augusti gjorde jag min sista dag på hörnan. Den 6 Augusti åkte jag och min vän Jonna för att bara ta det lugnt och umgås under helgen, så blev det. :) På måndagen ringer Karima från E-house som jag då inte pratat med sen början av juli och frågar om jag fortfarande är intresserad av jobbet.. självklart svarar jag. På onsdagen den 11 aug ser jag min nya arbetsplats för första gången och inleder min "provjobbstid". Tänkte att jag skulle åka hem efter en vecka och få vänta ett tag.. men icke.. och som jag gillade det :)

Nu på torsdag skriver jag på kontraktet... sen får vi se vart detta leder.... :) Det roliga är att jag inte har någon som helst aning om vad jag gör ens om ett halvår.. kanske trivs jag så bra så att jag är kvar.. kanske är jag hemma i Transtrand/Sälen igen för att jag gillar Sälen på vintern, kanske gör jag något annat... ingen vet.. jag tar iaf dagen som den kommer och tur är väl att jag bestämmer helt själv. :)


Nu tar jag kvällen hörni, tack för ordet. :)


Kommentarer
Postat av: Lindie

Hoppas det går bra för dig oavsett, saknar dig.

2010-08-24 @ 16:10:37
URL: http://Lindie.se
Postat av: Josse

Kul med en redogörelse. Saknar dig o Jonna oerhört. när ni drog, så vet jag inte vad som hände här.

Ibland är det som om man inte finns, du förstår ju vad jag menar...ska hälsa på Mickan nån dag det vore kul om hon kunde hänga med en helg :)

PUSS!

2010-08-24 @ 17:25:08
Postat av: Sara

saknar er med!!! :) men till helgen kommer jag hem och då ska vi ses, ska bli mys att snacka över en kopp kaffe också!! :) ska försöka komma hem countryhelgen nästa gång ;) puuuusss

2010-08-24 @ 17:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0